سلامت جسمانی با پیاده روی و دویدن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 4 / 12 / 1392
بازدید : 506
نویسنده : sharef zadeh

سلامت جسمانی با پیاده روی و دویدن

 

 

پیاده روی منظم از برخی بیماری های وابسته به سن جلوگیری می کند. پیاده روی تراکم استخوانی را افزایش می دهد و می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد، ضمن این که درد مفصل را هم تاحدودی تسکین می دهد. پیاده روی تعادل و هماهنگی بدن را بهبود می بخشد و از همین رو افرادی که زیاد پیاده روی می کنند کمتر در معرض خطر آسیب ناشی از زمین خوردن هستند.

پیاده روی می تواند برای ذهن شما به عنوان یک آرام بخش عمل کند و به شما کمک می کند بعد از یک روز پرمشغله یا کار دشوار کمی استراحت کنید. از همسر یا یکی از دوستان بخواهید با شما همگام شوند، که این فرصتی برای برقراری پیوند با دیگران است.

پیاده روی را به کندی آغاز کنید و به تدریج طی یک دوره ۴ تا ۶ هفته ای مدت زمان و تعداد گام ها را افزایش دهید. ابتدا روی زمین صاف پیاد ه روی کنید. وقتی خیلی آسان شد، از تپه های ملا یم بالا بروید تا شدت فعالیت بیشتر شود. بسیاری از افراد معتقدند تنظیم یک برنامه ثابت مثل قدم زدن در یک زمان معین در هر روز به پیشرفت کار کمک می کند. برای ایجاد تنوع و لذت بیشتر، مسیرتان را مرتب تغییر دهید.

بسیاری از افراد از دویدن لذت می برند و معتقدند برای افراد پرمشغله ورزش مناسبی است. وقتی با سرعت ۸ مایل در ساعت می دوید مقدار کالری که بدن شما می سوزاند معادل دو برابر زمانی است که شما با سرعت ۴ مایل در ساعت پیاده روی می کنید. این یعنی شما می توانید با زمان کمتر کارآیی بیشتری داشته باشید. برخی دیگر دویدن را به خاطر هیجان موجود در مسابقات دوی ۵ کیلومتر یا بیشتر دوست دارند.

با این حال، دویدن برای همه افراد خوب نیست. اگر به بیماری قلبی یا ریوی مبتلا هستید، راجع به این که آیا دویدن، ورزش مناسبی برای شما هست یا نه، با پزشک خود مشورت کنید. دویدن ممکن است برای برخی از مفاصل شما ضرر داشته باشد، ضربات متوالی پا که بر زمین کوبیده می شوند ممکن است آسیب مفاصل پا، قوزک، زانو و لگن را در پی داشته باشد.

چنانچه چندین ماه هیچ فعالیتی نداشته اید، کار را با یک دوی طولا نی آغاز کنید، با قدم زدن شروع کنید و هنگامی که قادر بودید ۲ مایل را به راحتی در عرض ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید، سعی کنید که به طور متناوب با گام های سریع و آهسته این کار را انجام دهید. هنگام دویدن از گام های آرام استفاده کنید یعنی آنقدر آهسته که بتوانید بدون نفس نفس زدن با یک نفر صحبت کنید.

به مرور زمان می توانید شدت فعالیت را افزایش دهید.

برای به حداقل رساندن خطر آسیب و ناراحتی عضله و مفصل برنامه دویدن را یک روز در میان تنظیم کنید و بیش از ۳ تا ۴ نوبت در هفته ندوید. دویدن به شکل متناوب، یعنی یک روز دو، یک روز فعالیت های کم اثرتری مثل دوچرخه سواری یا شنا خطر آسیب عضلا نی یا مفصلی را کاهش داده و عضلا ت شما را از راه های مختلف تقویت می کند. به خاطر داشته باشید که قبل و بعد از ورزش از حرکات گرم کننده و آرام کننده عضلا ت استفاده کنید. به عبارتی ۵ الی ۱۰ دقیقه قبل و بعد از فعالیت ورزشی پیاده روی کنید و با حرکات کششی عضلا ت را به حالت اول برگردانید.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 168
بازدید هفته : 588
بازدید ماه : 2211
بازدید کل : 1078872
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com